Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008

Θα αναφερθώ στους τρόπους προσέγγισης ενός εικαστικού θέματος.
Εχουμε δύο τρόπους για να θέσουμε ένα "πρόβλημα". Ο ένας, επιβάλει τη λύση του προβλήματος. Ο άλλος τρόπος ανοίγει το δρόμο στη διερεύνηση.
Ας πάρουμε για παράδειγμα ότι:
Στόχος του εικαστικού "προβλήματος" είναι "η αναπαράσταση της κίνησης".
Πώς μπορούμε να εκφωνήσουμε το θέμα μας;
1ος τρόπος: -Aναπαραστήστε ένα ζώο την ώρα που το σκάει. Αποδώστε την κίνησή του, αναζητώντας τα στοιχεία εκείνα που θα αποδώσουν καλύτερα το θέμα με το πινέλο σας.
2ος τρόπος: -Φανταστείτε ότι χοροπηδάτε πάνω σε ένα τραμπολίνο. Ζωγραφίστε αυτό που είδατε πηδώντας.
Είναι θεμελιώδες να έχουμε σκεφτεί απο πριν ποιο ερώτημα ή ποιά ερωτήματα θέλουμε να δημιουργηθούν στους μαθητές. ΄Οταν ξέρουμε απο πριν το στόχο, διατυπώνουμε με ανάλογο τρόπο το θέμα στους μαθητές. Επίσης είναι πολύ σημαντικό να μετακινηθούμε απο τη λέξη "πρόβλημα" στη λέξη "ερώτημα", γιατί στις πλαστικές τέχνες είναι η επανεξέταση των ερωτημάτων, η νέα δηλαδή οπτική γωνία, που γεννάει καινούριους προβληματισμούς.
Και μερικές ακόμα σελίδες στο διαδίκτυο
www.getty.edu/museum
www.smithsonianeducation.org
www.moma.org
Μία σελίδα που μπορείτε να επισκεφθείτε και να βρείτε μαθήματα τέχνης είναι αυτή που βρήκα πρόσφατα http://www.LessonPlansPage.com
Εχει ενδιαφέρον το μάθημα για το Dada.