Κυριακή 31 Αυγούστου 2008

Καλή σχολική χρονιά!
Eυχόμενη σε όλους καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, ανάρτησα μία πρόταση για ένα σχέδιο Προγραμματισμού ύλης των τριών τάξεων του Γυμνασίου. Ο τρόπος που αναρτήθηκαν είναι λίγο περίπλοκος και ίσως δυσκολοδιάβαστος. Για όποιον θελήσει την ευκρινέστερη διατύπωσή του σε κανονικό word με τρεις στήλες διακριτές και ευκολοδιάβαστες, μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου να του τα στείλω.
ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΥΛΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΥΣ 2008-09


Ενδεικτικά για τον προγραμματισμό της ύλης πάρθηκαν ως δεδομένα τα παρακάτω:
Το μάθημα αφορά την ημέρα Τετάρτη κάθε εβδομάδας και για κάθε τάξη.
Σύμφωνα με τις ημερομηνίες που προκύπτουν, το πρώτο τρίμηνο (λήξη 30-11) περιλαμβάνει 11 μαθήματα, το δεύτερο τρίμηνο (λήξη 28-02) περιλαμβάνει 10 μαθήματα και το τρίτο τρίμηνο (λήξη 18-05) περιλαμβάνει 8 μαθήματα.
Για κάθε προγραμματισμό υπολογίστε + - δύο ή τρία μαθήματα που πιθανόν να χαθούν.
Για όποια διευκρίνιση ως προς τον προγραμματισμό, τη σύνθεση της ύλης, αλλά και την εκφώνηση κάποιων ασκήσεων, μπορείτε να με καλέσετε στο τηλέφωνο.
Επίσης, σας γνωστοποιώ ότι ο προγραμματισμός που σας αποστέλλω θα αναρτηθεί και στο http://tehnikaiekpaideusi.blogspot.com για όποιον από τους συναδέλφους θελήσει να το συμβουλευτεί.
Οι αριθμοί αντιστοιχούν σε μαθήματα. Μπορείτε να τοποθετήσετε εκεί ημερομηνίες.
Οι συντομογραφίες
Β.Μ. = Βιβλίο Μαθητή
Τ.Α.= Τετράδιο Ασκήσεων
Ο.π.= όπως πριν

Οι ασκήσεις του Κυβισμού που χρησιμοποιώ στον προγραμματισμό της Γ΄ τάξης είναι από το βιβλίο του Τάσου Μουζάκη.
Α΄ ΤΑΞΗ
Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Αρ.μαθ/
μάτων ή ημερ/νία --- Ενότητα --- Ασκηση
1. Παράδοση υλικών (Μπλοκ Νο 4, Μαρκαδόροι και/ή τέμπερες, μολύβια, χάρακας κλπ.επίσης εξηγούμε ότι θα χρειαστούμε χαρτιά από περιοδικά κλπ. διότι θα κάνουμε στο β΄τρίμηνο collage).Εισαγωγή στο μάθημα, Μιλώντας για το χρώμα Β.Μ.σελ.17,18,19,20,21
2. Αρχές χρωματολογίας, Β.Μ.σελ.22. Ασκηση:στο μπλοκ σχεδιάζουμε τα βασικά χρώματα στο τετράγωνο, τρίγωνο και κύκλο ή Aσκηση:από Τ.Α. σελ.6 και 8
3-4. -συνέχεια ενότητας- Aσκηση:Τοπίο (θάλασσα, ουρανός, βουνά, τρία δέντρα, ένα καράβι) μόνο με τα τρία βασικά χρώματα
5-6. -συνέχεια ενότητας- Aσκηση:Αφηρημένο θέμα (ατέρμονη γραμμή σε όλο το φύλλο του μπλοκ πχ.Β.Μ.σελ.18,εικ.33) χρωματισμένο μόνο με συμπληρωματικά
7-8. Θερμά-Ψυχρά χρώματα, Β.Μ.σελ.26,27,28. Aσκηση: Διπλό τοπίο, Χειμώνας-Καλοκαίρι, Τ.Α. σελ.8
9. Τεστ Αξιολόγησης.Aσκηση: Ασκηση 3 από Τ.Α. σελ.6. Αντί για χαρτί ζητείστε να κάνουν μία κίνηση-χειρονομία(μουντζούρα)με το μολύβι. Ζητάμε να χρωματίσουν με βασικά και ένα συμπληρωματικό.
10-11. Το αφαιρετικό και το αφηρημένο, συζήτηση για το Ωραίο, Β.Μ. σελ 12,13,14-16
(στο τέλος του μαθήματος ειδοποιούμε τα παιδιά να φέρουν χαρτιά από περιοδικά, κόλλα, ψαλίδι, για να αρχίσουμε στο επόμενο τρίμηνο collage). Aσκηση:Τ.Α. σελ.10, άσκηση 1, κεφάλι με ατέρμονη γραμμή (συγκρίνω με Β.Μ.σελ16 εικ.29) χρωματίζουν με συμπληρωματικά και ένα βασικό.
Β΄ΤΡΙΜΗΝΟ
1. O ζωγραφικός χώρος Β.Μ.σελ.29. Ασκηση: ζητάμε να ρίξουν πάνω στο χαρτί του μπλοκ ό,τι είναι στο θρανίο (γόμα, ξύστρα, χάρακας, μολύβια). Αναζητούν την καλύτερη σύνθεση, τα σχεδιάζουν, και τα χρωματίζουν με όλα τα χρώματα.
2-3. Η σύνθεση Β.Μ. σελ.30,31
Η οπτική ζυγαριά Β.Μ.σελ34. Ασκηση:Κόβουν χαρτιά και ό.π. τα ρίχνουν πάνω στο χαρτί του μπλοκ και αναζητούν την καλύτερη συνθετικά θέση.(επειδή είναι η περίοδος των Αποκρέω, την ασκηση μπορούμε να παραλλάξουμε ζητώντας να κάνουν σύνθεση με χαρτιά κομμένα οβάλ και τα μετατρέπουν σε μάσκες)
4-5. Ο ρυθμός Β.Μ. σελ.32,33. Aσκηση: με collage, κάνναβος, όπως Β.Μ.σελ.34, εικ.76
6. Τεστ αξιολόγησης. Aσκηση:Ασκηση με collage από Τ.Α. σελ 13, ασκηση εικ.24
7-8. Συνθέτοντας με χαρτιά σαν ψηφιδωτό. Aσκηση:από Τ.Α. σελ 12, στο μπλοκ
9-10. Συνθέτοντας με μεγάλα κομμάτια χαρτί και/η παίρνοντας έτοιμα στοιχεία από τα περιοδικά. Aσκηση: Τοπίο ή Νεκρή Φύση
Γ΄ΤΡΊΜΗΝΟ
1-2. -Συνέχεια ενότητας Σύνθεση- Aσκηση: από Τ.Α. σελ.16, κολλάμε στο κέντρο του φύλλου του μπλοκ μία εικόνα και συμπληρώνουμε με χρώμα ή ξανά collage τη συνέχεια όπως η φαναζόμαστε. Επι τη ευκαιρία συζητάμε και την άσκηση της εικ. 36 στην ίδια σελίδα
3-4. Σχέδιο με βάθος, Β.Μ. σελ.42. Ασκηση: Το περίπτερο. Collage ή μικτή τεχνική
5-6. -συνέχεια ενότητας- Β.Μ. σελ.43,44. Ασκηση: Κοιτώντας μέσα από το ανοιχτό παράθυρο ή Aσκηση: γυάλα με ψάρια πάνω στο τραπέζι μπροστά από το ανοιχτό παράθυρο βλ.Β.Μ.σελ.43, εικ.107 και 108
7-8. -συνέχεια ενότητας- Aσκηση:Ο Βυθός, μικτή τεχνική, βλ. και Τ.Α. σελ 9 εικ.8 και 9


ΟΡΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΜΕ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΔΙΔΑΧΘΕΙ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
Ιμπρεσιονισμός
Εξπρεσιονισμός
Αναπαραστατικό
Αφαιρετικό
Β΄ ΤΑΞΗ
Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ
Την ύλη οργανώνω από το βιβλίο της Α΄Τάξης και της Γ΄τάξης
Αρ.μαθ/
μάτων ή
ημερ/νία -- Ενότητα -- Ασκηση
1. Παράδοση υλικών (Μπλοκ Νο 4, μολύβια 2Β,4Β, λαδοπαστέλ), Εισαγωγή στο μάθημα, Είδη γραμμών. Οι μαθητές αντιγράφουν ό,τι κάνουμε στον πίνακα για να το μεταφέρουν στο μπλοκ τους
2. Σχέδιο για όλους Β.Μ. σελ 38. Ασκηση: σχεδίαση με μονοκοντιλιά και χωρίς να βλέπουν στο χαρτί, σχεδίου που έχουμε κάνει στον πίνακα πχ.μπουκάλι και φρούτο και ποτήρι
3. -συνέχεια ενότητας- Οι μαθητές πριν χρωματίσουν τη σύνθεση της προηγούμενης άσκησης, εξασκούνται στο πίσω φύλλο του μπλοκ με τα λαδοπαστέλ για να καταλάβουν τον τρόπο που αναμιγνύονται.
4-5. Το βάθος, το τρισδιάστατο, τα μεγάθη, μπροστά-πίσω-μεγάλο μικρό Β.Μ. σελ.42-47-49. Ασκηση: σχεδιάζω το χέρι μου όπως κρατάει το μολύβι, βλ.Β.Μ.σελ 49, Σχεδιάζω §1
6-7. Συγκρίσεις, μετρήσεις Β.Μ.σελ.50-51. Ασκηση: κύλινδρος, κώνος, σφαίρα-ή μπουκάλι, κύπελλο, φρούτο όπως Β.Μ.σελ 51, εικ.132// βλέπε και βιβλίο Γ΄ταξης Β.Μ. σελ.24
8. -συνέχεια ενότητας- Φωτοσκίαση, Β.Μ. σελ.52-53. Aσκηση: Απόδοση του παραπάνω θέματος με φως και σκιά (μολύβι) ή λαδοπαστέλ, ένα χρώμα συν άσπρο και μαύρο
9. Τεστ αξιολόγησης. Aσκηση:Τοπίο με φως και σκιά βλ Β.Μ. σελ.42 και 43 εικ. 100,101 και 105,106. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και η άσκηση 2 στο Τ.Α. σελ 18
10-11. -Φωτοσκίαση συνέχεια- Aσκηση:Νεκρή Φύση, με μονοτονικότητα ή με χρώμα, βλ παραδειγμα Β.Μ. σελ 53, εικ.136

Β΄ΤΡΙΜΗΝΟ
1-2. Προσωπογραφία, Β.Μ. σελ 58,59,60-- βλέπε και βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ.21 εικ.14 και σελ.22 εικ.15,16,17 και σελ.25 εικ.28,29,30. Ασκηση: Αυτοπροσωπογραφία όπως Β.Μ.σελ. 58,59 εικ.152 και 153 και σελ.60 εικ.157.
3-4. Πολλαπλά πορτραίτα, ανθρώπινες εκφράσεις, παραπομπή και στην Ποπ αρτ, Β.Μ. σελ.66 εικ.176—βλέπε και Βιβλίο Γ΄τάξης Β.Μ. σελ 73, εικ. 30,34. Ασκηση: Πολλαπλά πορτραίτα, σε κάνναβο, λαδοπαστέλ, όπως Β.Μ. σελ.66 εικ.176.
Παραλαγή του θέματος είναι να φωτογραφηθούν οι μαθητές, να φέρουν τα πορτραίτα τους σε φωτοτυπία Α4 και να ζωγραφίσουν ο ένας τον άλλον.
5-6. Οι Μάσκες, μεταμορφώσεις. Ασκηση: T.A. σελ 25 ή θέμα:
Εγώ και οι Μάσκες
7. Τεστ αξιολόγησης. Aσκηση:Τ.Α. σελ 26
ή Aσκηση:Τ.Α. σελ 29, χρησιμοποιώντας ένα χρώμα λαδοπαστέλ συν άσπρο και μαύρο
8-9. Εισαγωγή στον Εξπρεσιονισμό
Βιβλίο Γ΄Ταξης, Β.Μ.σελ 21. Aσκηση:Τοπίο όπως Βιβλίο Γ΄τάξης Β.Μ. σελ 21 εικ. 11
10. -συνέχεια ενότητας-
Γ΄ΤΡΊΜΗΝΟ
1-2. Πωλ Σεζάν, βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ.40, εικ.2. Αναφορά στον όρο Μετα-ιμπρεσιονισμός. Ασκηση: Νεκρή Φύση με λαδοπαστέλ
3-4. -συνέχεια ενότητας- Ασκηση: Βάζο με λουλούδια πάνω σε τραπέζι με λαδοπαστέλ
5-6. -συνέχεια ενότητας- Ασκηση: Ο χορός της Ανοιξης, βλ. βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ. 35, εικ. 16, Ματίς
7-8. -συνέχεια ενότητας-
Γίνεται μία πρώτη αναφορά στον κυβισμό, βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ 88, εικ. 1. Ασκηση: Εγώ και το χωριό (παραπομπή στο έργο του Σαγκάλ)
Ή Aσκηση:Σπίτια στο Εστάκ, βιβλίο Γ΄τάξης, Β.Μ. σελ.88, εικ 1


ΟΡΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ
Εξπρεσιονισμός
Μετα-Ιμπρεσιονισμός
Ποπ-Αρτ
Ίσως Κυβισμός
Γ΄ ΤΑΞΗ
Α΄ΤΡΙΜΗΝΟ

Αρ.μαθ/
μάτων ή
ημερ/νία -- Ενότητα -- Ασκηση
1. Παράδοση υλικών (Μπλοκ Νο 4, μολύβια 2Β,4Β, χάρακας, καμπυλόγραμμο, στυλομαρκαδόροι 0,1 και 0,5, μαρκαδόρος χονρός μαύρος και κόκκινος), Εισαγωγή στο μάθημα. Μιλάμε ξανά για το φως και τις σκιές, σχεδιάζουμε στον πίνακα πώς πέφτουν οι σκιές στα αντικείμενα, ζητάμε από τους μαθητές να σχεδιάσουν στο πρόχειρο και να τα μεταφέρουν μετά στο μπλοκ τους.
2. Φωτα και σκιές, Β.Μ. σελ 12. Ασκηση: Toνική αρμονία, τονική αντίθεση: Χωρίζουν το χαρτί στη μέση ή στα τέσσερα και με γεωμετρικά αφαιρετικά σχήματα αποδίδουν τους τόνους όπως Τ.Α. σελ.7
3-4. Τόνοι του Γκρί, από το άσπρο στο μαύρο. Ασκηση : 3 στήλες με 9 χωρίσματα η κάθε μία (3χ27εκ.). Στη μία αποδίδονται τα γκρίζα με μολύβι, στη δεύτερη με στιλομαρκαδοράκι 0,5, στην τρίτη με στιλομαρκαδοράκι 0,5 και κουκίδες.
5-6. Κάνναβος για απόδοση εντάσεων με τόνους και γραφισμούς. Ασκηση: τετράγωνο 25χ25εκ., χωρισμένο σε τετράγωνα ανα 5 εκ. Στιλομαρκαδοράκι 0,1 και 0,5. Πλαίσιο με χοντρό μαρκαδόρο
7-8. Κυβισμός. Β.Μ. σελ. 19 εικ.6. Ασκηση: Από τη μία άκρη του μπλοκ ως την άλλη, σχεδιάζω με χάρακα 3 τεθλασμένες που στριφογυρίζουν όσες φορές θέλω μέσα στο χαρτί. Αυτές τέμνονται ή δεν τέμνονται. Επάνω από αυτές σχεδιάζω μπυκάλι και 3 φρούτα πάνω σε τραπέζι. Οπου οι γραμμές τους συναντούν τις αρχικές τεθλασμένες μετακινούνται προς τα πάνω ή προς τα κάτω (δηλ. σπάνε). Τα σχήματα που προκύπτουν γεμίζουν με γραμμές και καμπύλες, χρησιμοποιώντας χάρακα και καμπυλόγραμμο. Στιλομαρκαδοράκι 0,5 και 0,1. Εντάσεις με το μαύρο χοντρό μαρκαδόρο.
9. Τεστ αξιολόγησης. Aσκηση:Τ.Α. σελ. 7 με την παραλλαγή όλα τα σχήματα να είναι σχεδιασμένα με χάρακα και καμπυλόγραμμο και να γεμίσουν με γραφισμούς (κουκίδες, παύλες, /,>, ψευδογράμματα ىکص, ) με στιλομαρκαδοράκι 01,05. Προαιρετικά μπορούν να χρησιμοποιήσουν και ένα κόκκινο.Το πλαίσιο τονίζεται με χοντρό μαύρο μαρκαδόρο.
10-11. Κυβισμός συνέχεια-
Γίνεται αναφορά στον τρόπο που ο κυβισμός προσπαθεί να δει τα πράγματα από πολλές πλευρές ταυτόχρονα. Μιλάμε για τον τρόπο με τον οποίο ο ανθρώπινος νους συγκρατεί αποσπάσματα της πραγματικότητας και μετά τα συνθέτει σε μία ενιαία εικόνα. Δίνουμε το παράδειγμα:είμαστε μέσα στο λεωφορείο που τρέχει, κοιτάμε από το παράθυρο, παρατηρούμε μία γυναίκα με κόκκινο παλτώ, μία πινακίδα με έντονα γράμματα, ένα μπαλκόνι που κρέμονται ασπρόρουχα κλπ. Ασκηση: Η Πόλη. Στο 1/3 του χαρτιού του μπλοκ φέρνω ευθεία. Πάνω από αυτήν σχεδιάζω μία πόλη. Κάτω, φέρνω 3 οριζόντιες όχι παράλληλες που δεν τέμνονται, και 3 κάθετες όχι παράλληλες που δεν τέμνονται. Μέσα στα τμήματα που δημιουργούται σχεδιάζω αρχιτεκτονικά αποσπάσματα σπιτιών, τμήματα δρόμων κλπ. (κάθε απόσπασμα καταλαμβάνει ολόκληρο το χώρο σαν να ήταν μία κομμένη φωτογραφία). Το θέμα σχεδιάζεται με μολύβι. Υστερα, περνιέται όλο με τα στιλομαρκαδοράκια. Αν θέλουμε μαυρίζουμε τις βασικές γραμμές. Το πλαίσιο πάντα με το μαύρο χοντρό μαρκαδόρο


Β΄ΤΡΙΜΗΝΟ
1-2. Κυβιστικό πορτραίτο βλ. ξανά Β.Μ. σελ. 19 εικ.6, σελ. 88 εικ.2. Ασκηση: Σχεδιάζω με το χάρακα στο χαρτί του μπλοκ 3 τεθλασμένες από τη μία άκρη ως την άλλη που στριφογυρίζουν όσες φορές θέλω και μπλέκονται όσες φορές θέλω. Από πάνω, σχεδιάζω ένα πρόσωπο με το λαιμό και τους ώμους. Οπου οι γραμμές του πορτραίτου συναντούν τις τεθλασμένες μετακινούνται λίγο προς τα πάνω ή λίγο προς τα κάτω (=σπάνε). Τα τμήματα γεμίζουν με τόνους και γραμμές ή απλώς περνιούνται με τα στιλομαρκαδοράκια 0,1 και 0,5. Το πλαίσιο, πάντα, τονίζεται με το μαύρο χοντρό μαρκαδόρο.
3-4. Επιστροφή στην αναπαράσταση,
Β.Μ. σελ. 23 εικ. 20. βλ. και σελ.24 εικ. 26. Μιλάμε και για τα άλλα έργα στη σελίδα 23 και για τη θεματολογία αυτών των πιστών αναπαραστάσεων. Ασκηση: Προσπαθείστε να αποδώσετε με ανάλογο τρόπο με την εικ. 20 στη σελ.23 στο Β.Μ., μία Νεκρή φύση: καλάθι με φρούτα πάνω σε τραπέζι.
5-6. Απόδοση χώρου με προοπτική Β.Μ. σελ 18,19,26. Βλέπε και βιβλίο Α΄Τάξης, Β.Μ. σελ.44,45. Ασκηση: Δανείζομαι την άσκηση από το Β.Μ. της Α΄τάξης, σελ 44 §1: Παραλλάσσοντας την κλίμακα των μορφών που θα εντάξω, εισάγω την τάξη στον Σουρεαλισμό. Ζητάμε να παρατηρήσουν στο Β.Μ.σελ.48 την εικ.29, τον αντίχειρα του Σεζάρ.
7. Τεστ Αξιολόγησης. Ασκηση: Aρχαίο Μνημείο σε τοπίο, βλέπε Β.Μ. σελ.27 εικ. 6 και σελ.13 εικ.13. Απόδοση θέματος με στιλομαρκαδοράκι 0,1 και 0,5. Το πλαίσιο τονίζεται με το μαύρο χοντρό μαρκαδόρο.
8-9. Κίνηση -ένταση -δυναμική, Β.Μ. σελ.32,33,36,37. Ασκηση: Aποδίδω σκύλο που τρέχει ή δίνω την εντύπωση μεγάλης έντασης στο χαρτί.
10. Σημείο Γραμμή Σχήμα στην επιφάνεια. Β.Μ. σελ.41,42,43. Ασκηση: Χωρίζουμε το χαρτί του μπλοκ σε 6 μικρά τμήματα και κάνουμε μικρές ασκήσεις όπως στο Β.Μ. σελ. 42 και 43 με τα στιλομαρκαδοράκια. Τονίζουμε τα πλαίσια με μαύρο χοντρό μαρκαδόρο.
Γ΄ΤΡΊΜΗΝΟ
1-2. Συνεχίζοντας για τη Σύνθεση Β.Μ.σελ.47,48, Μιλάμε για Μανιερισμό και Θεοτοκόπουλο, για Μπαρόκ και Ρούμπενς, για Μετα Ιμπρεσιονισμό και Σεζάν σελ. 47. Ασκηση: Β.Μ. σελ 49 εργασία 5, για την ιεράρχηση των στοιχείων με βάση το μήνυμα που θέλουμε να μεταδώσουμε
3-4. Εισαγωγή στη Γραφιστική σχεδίαση, Β.Μ. σελ 50, 51,52. Ασκηση: Β.Μ. σελ 53, γράμματα, εντάσεις και μηνύματα. Οι μαθητές γράφουν σε κύκλο, ή σε έλλειψη ή σε άλλο αφηρημένο σχήμα το όνομά τους σαν σε γκράφιτι.
5. Νταντά και Σουρεαλισμός, Β.Μ. σελ.88, Οπτική ποίηση. Φέρνουμε στην τάξη σε ένα σακκουλάκι, κομμένες λέξεις από εφημερίδες και περιοδικά. Ζητάμε από τους μαθητές να τραβήξουν στην τύχη χαρτάκια-λέξεις που τοποθετούν και κολλούν στο χαρτί με την τυχαία σειρά που επιλλέγονται. Μιλάμε για το α-λογο του Νταντά. Ασκηση: Zητάμε από τους μαθητές να κάνουν το ίδιο στο σπίτι τους. Συζητάμε πάλι τη σημασία της αυξομείωσης των μεγεθών των γραμμάτων.
6. Σουρεαλισμός. Ζητάμε να πάρουν στα χέρια τους στιλό και χαρτι και να αρχίσουν να γράφουν αυτόματα. Εξηγούμε την αυτόματη γραφή και γιατί την χρησιμοποίησε ο Σουρεαλισμός. Ασκηση: Αντιγράφουν στο μπλοκ τα σουρεαλιστικά τους ποιήματα που έγραψαν με τη μέθοδο της αυτόματης γραφής, αυξομειώνοντας τα μεγέθη και την ένταση των γραμμάτων για να προσδώσουν ήχο ή μήνυμα-σημασία στην εικόνα-ποίημα, λογικό ή παρά-λογο.
7-8. Δημιουργία Αφίσσας, Β.Μ. σελ.55. Ασκηση: Με όλα τα προηγούμενα στοιχεία, δημιουργούν αφίσα για καλό καλοκαίρι, για μία ροκ συναυλία, για τις εξετάσεις που έρχονται, για το τέλος των γυμνασιακών τους χρόνων.

ΟΡΟΙ ΣΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΦΕΡΘΕΙ
Κυβισμός
Μετα-Ιμπρεσιονισμός
Ποπ-Αρτ
Ντανταισμός
Σουρεαλισμός
Αρτε Ποβερα